16 Kasım 2015 Pazartesi

Senin Adamın Gol Diyo


Konusu ne olursa olsun bir kitap insanı ismiyle cezbetmeli. Elimdeki kitap "Futbola dair düşünceler" adıyla çıksaydı ? Evet, Senin Adamın Gol Diyo nefis bir isim !



Elif Çongur'un  Hürriyet'teki yazılarını  yaklaşık bir yıldır takip ediyordum. Kitabını okuyunca 3 şey düşündüm. 

Birincisi, 3 sene önceki bir olay için yazılmışı, yeni bir kitapta okumak zordur, sevimsizdir. Bayatlama riski yüksektir. Senin Adamın Gol Diyo'daki tüm yazıları taze kalmış. Çünkü zamandan bağımsız  kaleme alınmış.  Hayatın içinden olaylar, anılar, duygular ve siyaset, futbolu /sporu tarif etmek için kullanılmış. Benzetmeler tam yerinde. Berkin Elvan'ı anlatırken küçükken mahallede topumuzu kesen adam benzetmesi, Selçuk Yula'nın vefatından bahsederken "Babam, Selçuk Yula'nın Bordeaux maçındaki golünden sonra radyoya sarılmıştı. Babam da yok, radyo da yok, Ferdi Özbeğen de yok, Selçuk Yula da  yok. Başkasını bilmem,benim çocukluğum ölmüştür" denmesi..

İkincisi, yazı lisanı /üslubu konuşma lisanı gibi ve bu benim en sevdiğim tarzdır, bilhassa futbol okurken/yazarken. Misal, doktora tezi gibi yazan Tanıl Bora'yı okumaya bilgim ve enerjim yetmez . Mizah da olacak, acı da, hayat dersi de, anı da, bilgi de, siyaset de...Katılıp katılmamak bana kalsın, yazı samimi olsun yeter ! 

Üçüncüsü, okumadığım çok yazısı varmış. 

Nasıl 10'da biten maç 9-9'a gelince tüm dünya mahallelerinde "otomatik olarak" 11'e uzarsa (bu da kitapta var...) bu kitabın da "otomatikman" devamı gelir.

Ben çok beğendim. Senin Adamın Gol Diyo'yu kesinlikle tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder